چهارشنبه، تیر ۲۱

مدرسهء تابستانی!

مدرسهء تابستانی!

من الان در اینجا هستم!
مدرسهء تابستانی تحقیقات صلح و حل اختلاف امسال برای بیست و سومین پیاپی درهفتهء اول جولای در بورگن لند برگزارمیشود.
تم اصلی دورهء امسال تاثیر رسانه ها برجنگ است باعنوان رسانه های خوب و جنگ بد!
شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایران و جنگ احتمالی بر علیه آن نقطهء اشتراک اغلب سخنرانی ها و بحثهای سه روز گذشته را تشکیل میداده.
نه تنها سخنرانان که شرکت کنندگان در این جلسات طیف وسیعی را تشکیل میدهند از دانشجویان رشته های علوم سیاسی و روزنامه نگاری تا دیپلماتها و خبرنگاران بین المللی.
عصر دوشنبه اولریش تیلگنر رییس دفتر زد دی اف در تهران که برای سخنرانی در این برنامه مستقیم از تهران به وین آمده بود سعی کرد که چهرهءایران در سالهای اخیر را تصویر کند و بویژه احتمال حملهء اتمی به ایران را مورد بحث قرار داد.
به عقیدهء تیلگنر که دستکم در بیست و هشت سال گذشته در مورد خاورمیانه و بویژه ایران تحقیق و بررسی میکند مردم ایران و بویژه جوانان علاقهء چندانی به برقراری دیالوگ با غرب ندارند...تیلگنر با کنایه میگوید که در خیابانهای بالای شهر که جوانها برای ردو بدل کردن شماره تلفن و وقت گذرانی جمع میشوند بیش از هرچیز صدای بلند موزیک ایرانی شنیده میشود و نه موزیک غربی...
اولریش تیلگنر همچنین از افزایش احتمال حملهء به ایران از طرف اسراییل و آمریکا سخن گفت...به عقیدهء این خبرنگار پرسابقهء آلمانی حکومت ایران با بی احتیاطی این احتمال را ناچیز میشمارد و این امر نتایج وخیمی برای ایران و جهان در پی خواهد داشت.
مدرسهء تابستانی تا جمعه ادامه دارد و من سعی میکنم که در چند روز آینده گزارش مفصل تری از سخنرانیها و مباحثات را در وبلاگ بیاورم.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ