چهارشنبه، مرداد ۴

اینسو و آن سوی دیوار

اینسو و آن سوی دیوار





...اخبار تلویزیون ایران از جنگ رو پیگیری میکنم. حالم داره بهم میخوره. خبرنگارای سیما در اینجا رو از نزدیک میشناسم. یا دیوانه شدن یا ابزار دستی شدن در اختیار سیاست های کشور عزیزمون. حتی دلم نمیخواد یه زنگ کوچیک بهشون بزنم. به جرات میتونم بگم ۶۰ درصدش دروغه...

...تناقض اخبار ایران با واقعیات به قدری زیاده که نمیشه گفت. من که دیگه اخبار ایران رو تحریم کردم. گاهی فقط نگاه میکنم ببینم خانواده ام در تهران چی به خوردشون داده میشه...

...برخی مسئولین لبنانی میگن جنگی که درگرفته در واقع نبرد ایران و اسرائیل هست در خاک ما برخی دیگر سعی میکنن باعث اختلاف داخلی نشن تا فعلا این بحران بخوابه و بعد تصمیم بگیرن که چی کار کنن. این وسط برای اسرائیل هیچی ممنوع نیست. جنوب لبنان پر از جسد و خرابی شده. از حومه پایتخت چیزی نمونده. تموم پل های کشور منفجر شدن. ناوچه های اسرائیلی از نزدیکی ساحل بمباران میکنن. اتحادیه عرب هیچ موضعی نگرفته. هر گونه تصمیمی در سازمان ملل توسط آمریکا وتو شد. مردم لبنان در حال فرار هستن و حزب الله هنوز تصمیم به هدف قرار دادن اسرائیل نگرفته. حملاتی که تا حالا شده در واقع هیچی نیست جز چند تا موشک و بمب ساده که در قبال خرابی لبنان هیچه...


اولین پستی که از وبلاگ آنسوی دیوار خواندم شرحی بود بر روزی که عملیات انتحاری در بازار نزدیک خانه اش به وقوع پیوسته بود...خواندن احساسات شهروند کشوری که همیشه در رسانه های رسمی به عنوان غاصب و جنایتکار از آن یاد میشد دریچهء تازه ای به دنیایی غریب به رویم گشود...
امشب با خواندن وبلاگ ایرانی که از قلب لبنان در مورد بحران اخیرگزارش میکند باز این احساس در من زنده شد...در بحبوحهء اخبار تقلبی و دستکاری شده ای که از رسانه های غربی و نیز رسانه های خاورمیانه پخش میشود علی در وبلاگش در مورد ابعادانسانی فاجعهء عظیمی که در این منطقه در جریان است مینویسد...در مورد نقش کشورهای دوست و همسایه!! در گسترش این فاجعه و البته در مورد نتایجی که این بحران برای ایران در بر خواهد داشت...

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ