جمعه، خرداد ۱۵

دو کلمه از خواهر عروس

امان از وقتي که خواهر آدم فيزيکدان باشه!!!برميداره يه لينک بدون توضيح و تشريح از يه نقشهء نسبتآ عجيب غريب برات ميفرسته و فکر ميکنه که آدم از اين نقشه ها و گرافيکهاي عجق وجق سر درمياره...منکه تا قبل از خوندن دور وورهاي نقشه فکر ميکردم اين نقشه نشانگر مناطقي از دنياست که از لحاظ سياسي و اجتماعي دچار ناآرامي هستند ( دست خودم که نيست شما هم از دوران نوجواني همش وقتتون رو به بحث سياسيو دنبال کردن اخبار سياسي در روزنامه ها و تلويزيون و خوندن کتابهاي مختلف ميگذرونديد و آخر سر هم دمب خودتونو به علوم سياسي گره ميزديد همين فکرها رو ميکرديد ديگه!!!) ولي بعد از تماشاي دقيق فهميدم که نقشهء مزکور حاصل پروژهء سازمان ملل در مورد مناطق زلزله خيز يا بهتر بگم مناطق فعال پوستهء زمين است!!! که از طرف دانشکدهء ژئوفيزيک دانشگاه پتسدام تهيه شده...
حدر چند روز پيش نوشته بود که اواخر هفته احتمال وقوع زلزله در تهران وجود داره و بهتره که مردم براي چند روز آينده از تهران خارج بشن اما با ديدن اين نقشه ميبينيد که ايران از نا آرامترين مناطق کرهء زمين است و تقريبآ هيچ جاي ايران آدم از خطر وقوع زلزله در امان نيست!!!

پ.ن: جالب اينکه اغلب مناطق مشخص شده در روي اين نقشه در دنياي سياست و از لحاظ اجتماعي هم جزو ناامن ترين مناطق دنيا هستند!!!؟؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ