یکشنبه، فروردین ۲۰

نقشهء بمباران ایران از سوی آمریکا آماده شد.

نقشهء بمباران ایران از سوی آمریکا آماده شد.

بر اساس گزارش نیویورکر به قلم سیمور هرش نویسندهء مشهور ,آمریکا در حال آماده سازی جزئیات نقشهء حمله به ایران و نیز استفاده از سلاح اتمی علیه این کشوراست.
مراکز هسته ای ایران و از جمله مرکز غنی سازی اورانیوم در نطنز از جمله هدفهای احتمالی این بمبارانها میباشند.
پرزیدنت بوش امیدوار است که رژیم ایران در نتیجهء بمباران های طولانی مدت تسلیم شود و این زمینه را برای شورشهای مردمی بر ضد رژیم آماده کند. یکی از کارشناسان سابق پنتاگون که نخواست اسمش فاش شود تعجب خود را از این تصمیم پرزیدنت بوش اعلام کرد و اضافه کرد که ارتش آمریکا معتقد است که پافشاری پرزیدنت بوش بر موضوع خطرناک بودن برنامه های هسته ای ایران و فشار بر این حکومت برای تعلیق این برنامه ها در حقیقت حربه ای است برای تغییر رژیم حاکم بر این کشور !
بر اساس این گزارش محرمانه جرج بوش تا بحال مذاکرات متعددی با نمایندگان مجلس و سنای آمریکا در مورد این حملات انجام داده.
نویسندهء این مقاله بنابر سخنان یک مامور سابق امنیتی مینویسد که کاخ سفید احمدی نژاد رئیس جمهور ایران را به عنوان آدولف هیتلربالقوه میبیند. یک مقام دولتی فاش ساخته که هم اکنون تعدادی از افسران امنیتی آمریکا در ایران سرگرم برقراری ارتباط با اقلیتهای قومی و آموزش آنها برای نا امن کردن و بی ثبات کردن کشور میباشند.
یک مشاور ارشد پنتاگون معتقد است که راه حل مشکلات مربوط به ایران تنها با تغییر رژیم این کشور ممکن است و این به معنای جنگ است. کارشناسان دفاعی معتقدند که به همین دلیل حکومت ایران میکوشد تا با دستیابی به سلاحهای هسته ای خود را از حملهء احتمالی آمریکا حفاظت کند. به گزارش نویسندهء نیویورکر تعدادی از سران ارتش آمریکا مخالفتشان را با برنامهء حمله به ایران اعلام کرده اند.


سیمون هرش, نویسندهء جنجالی آمریکایی اولین روزنامه نگاری بود که دوسال پیش برای نخستین بار طی گزارشی از جنایات ارتش آمریکا در زندان ابوغریب در عراق پرده برداشت.

منبع روزنامهء اتریشی Die Presse


در همین زمینه :
مقالهء روزنامهء استاندارد چاپ اتریش

بی بی سی فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ