چهارشنبه، اسفند ۶

بقول اين بچه ديگه مجلس بس ٫ ضمنآ تشکر صميمانه بخاطر اظهار حمايت خدا رو چه ديدي شايد جور شد و من و تو توي انتخابات رياست جمهوري ائتلاف کرديم و حزبي چيزي راه انداختيم ;)
..................





هفتهء اول و دوم فوريه در تقويم اغلب کشورهاي غربي زمان انجام کارناوال و بالماسکه و جشن است ٫ اين جشنها که تا چهارشنبهء خاکستر (آغاز ماه روزه در تقويم کاتوليکها) طول ميکشد گروههاي مختلف مردم با آرايشهاي عجيب و غريب و لباسها و ماسکهاي مختلف در خيابانها براه ميفتند يا در سر کار خود حاظر ميشوند!!!

نفطهء اوج اين جشنها کارناوال ريو است که به جشن ديوانگي معروف است...هرساله در از بيست و يکم تا بيست و چهارم فوريه ميليونها جهانگرد از سراسر دنيا براي شرکت در بزرگترين پارتي دنيا به پايتخت برزيل سرازير ميشوند...



مجسمه هاي عظيم گچي با مضامين سياسي و اجتماعي و بويژه سکسي از ويژگيهاي کارناوال ريو است...




مسابقه ميان گروههاي عظيم رقص و بخصوص رقاصان سامبا (رقص بومي آمريکاي جنوبي) که تنها رنگ و پرهاي تزئيني بدنهاي نيمه عريانشان را پوشش ميدهد نشان ويژهء کارناوال ريو است...





هر دورهء کارناوال در ريو موضوعي را محور خود قرار ميدهد٫
رقاصان درون محفظه هايي به شکل کاندوم و يا پخش رايگان صدهاهزار کاندوم در ميان تماشاگران هم ياد آور شعار امسال کارناوال بود که با جملهء استفاده از کاندوم را توصيه ميکرد!!!



اگرحه مخالفين متعصب در طي سالها برگزاري ديوانه ترين کارناوال جهان را هدف انتقاد قرار داده اند ٫اما دعواي امسال کليساي کاتوليک و برگزارکنندگان جشنواره خود به يکي از داغترين موضوعات تبديل شد!!!
موضوع دعوا مجسمه اي است گچي در ابعاد خارق العاده که هماغوشي آدم و حوا به سبک طرحهاي کاماسوترا ( هنر عشق ورزي هندي) و استفادهء آدم از کاندوم را نشان ميدهد!!موضوعي که خط قرمز کليساي کاتوليک محسوب ميشود...





راه حل برگزارکنندگان هوشمند جشنواره براي خلاصي از فشارهاي کليسا در نوع خود بينظير است به اين ترتيب که روي مجسمه هاي عظيم را با پارچه اي سياهرنگ پوشاندند در حاليکه روي آن جمله اي با حروف درشت خودنمايي ميکرد: سانسور شد!!!


هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ