چهارشنبه، اسفند ۶

مطلب زير را به مناسبت بيست و دوم بهمن ماه نوشته بودم که به دلايل انتخاباتي با تاخيرروي آنتن ميرود:)

جان کري - آيت الله سيستاني و چهره اي براي يک انقلاب

چند شب پيش توي CNN به نقل از يک روزنامه نگار آمريکايي آورده بود که در انتخابات رياست جمهوري آمريکا فقط چهره ها هستند که انتخاب ميشوند و نه سياستها و در حقيقت چه جرج بوش انتخاب بشود يا جان کري فرقي نميکند رويکرد سياسي در آمريکا يکسان باقي ميمونه...

اين عقيده در مورد خيلي از کشورها صدق ميکند٫ چرا راه دور برويم همين کشور دوست و برادر عراق را در نظر بگيريد ...از زمان سقوط حکومت صدام تا بحال چند بار رهبران مذهبي اش ترور و سر به نيست شده اند؟؟ اما تنها به فاصلهء چند ساعت نام رهبر مذهبي ديگري بر سر زبانها افتاده است...امروز به دورمحمد باقر حکيم حلقه ميزنند و با کشته شدن او در پشت آيت الله سيستاني جمع ميشوند...هيچ از خودتان پرسيده ايدکه چرا در تمام اين مدت نام يک روشنفکر ٫يک سياستمدار يا فلان روزنامه نگار بر سر زبانها نيفتاده؟؟چرا مردم در حمايت از فلان روشنفکر در خيابانها به راه نمي افتند؟؟؟

يک دوست اطريشي که موقع انقلاب ايران هفت هشت ساله بوده تعريف ميکرد در آن زمان صحنه هاي تظاهرات در ايران و اخبار انقلاب رو در تلويزيون دنبال ميکرده! فکر کنم اون موقع حتي خبر نداشته ايران کجاي دنيا واقع شده!!
ميگفت ورود خميني به ايران رااز طريق تلويزيون ديده و گريه کرده!!!برام تعريف ميکنه که شبهاي بعد موقع خواب دعا ميکرده که خميني بميرد و همه چيز دوباره به حال اولش برگرده!!! آرزويي که اتفاقآ بارها از دهان آدمهاي مختلف شنيده ام!!

خوب که فکرش را ميکنم٫خميني يک نفر بود...کسي که به اعتقادات و آراء آدمهايي که پشت سرش جمع شده بودند چهره ميبخشيد...حتي اگر خميني هم نبود انقلاب ايران چهره اي ديگر براي ارائه همان آراء و عقايد به حهانيان پيدا ميکرد...

دکتر صادق زيبا کلام جايي گفته بود که گيرم جمهوري اسلامي دست نشاندهءآمريکا و انگليس است٫ آنوقت چه کساني بيست و پنج سال تمام است زير بار اين حکومت رفته اند؟؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ