یکشنبه، آبان ۳

شهر زنان


Vienna


شهر زنان

اگر شبي نصفه شبي گذارتان به وين بيفتد حتمآ گمان ميکنيد که به شهر زنان وارد شده ايد!!
تا کيلومترها تا چشم کار ميکند زنان را ميبينيد که در سنين گوناگون و از طبقات و تيپهاي متفاوت اجتماعي در کوچه و خيابان٫ توي اتومبيلها٫توي کافه ها و بارها و رستورانها و... در رفت و آمدند...
از دخترکان پانزده شانزده ساله اي که به بهانهء منوي جديد مک دونالد دورهم جمع ميشوند تا بيست و سي ساله هايي که بعد از دانشگاه و کار روزانه در گروههاي سه چهارنفرهء دخترانه تا پاسي از شب به گپ و گفتگو و سيگار دود کردن مشغولند تا خانمهاي شيک و پيک چهل پنجاه ساله اي که گيلاس شراب وشامپاين به دست در تنفس بين دو پرده در جلوي سالنهاي تئاتر و اپرا به گپ زدن مشغولند همه وهمه از امنيت اجتماعي فراوان اين شهر براي زنان حکايت ميکند.
بر اساس يافته هاي يک موسسهء تحقيق منابع انساني وين در رديف ده شهر امن جهان قرار دارد و از لحاظ استاندارد زندگي پس از زوريخ و ژنو مقام سوم دنيا را بخود اختصاص ميدهد.

پ.ن:اينها را که ميبينم ياد کنسرت تابستانهء داريوش خواجه نوري در کاخ سعد آباد ميفتم که با وجود اينکه ماشين داشتيم و نزديک هم بود بخاطر نگراني مامان اينا و داستانهاي خوفناک دزديدن دخترهاي ماشين سوار آخر شب مجبور شديم وسط برنامه بلند شويم تا قبل از دوازده خانه باشيم!!!

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ